Tuti Utazás a Kanári szigetekre – minden amit tudni KELL

kanari szigetek utazás informacio tenerife gran canaria fuerteventura lanzarote
Kanári Szigetek Utazás

Ha megfizethető áron utaznál télből a nyárba akkor valószínüleg hamar előjönnek a Kanári szigetek. Európán belül nem sok más hely van, ahova aránylag olcsó repülőjeggyel eljuthatunk és ahol télen nyáron kellemes 20 fok honol.

Az sem elhanyagolható, hogy euróval fizethetünk, és az európai kultúrának köszönhetően nem kell jobban félnünk itt, mint bármelyik európai városban.

Általános utazási információk a Kanári-szigetekről

A Kanári szigetekre általában 30-50 ezer forint körül mozognak a repülőjegy árak Budapestről. A Ryanair és a Wizzair is visz már fapados járatokat a szigetekre. Egyre gyakoribbak a direkt (vagyis átszállás nálküli) járatok. Ha mégis átszállunk Barcelonában a leg kézenfekvőbb az.

Általunk használt jól bevált olcsó repülőjegy kereső a Skyscanner

Az út átszállás nélkül kb 5 óra.

Euróval fizethetünk, bankkártyát szinte mindenhol elfogadnak.

Az árak szigettől és szupermarkettől függenek. Érdemes nagyobb élelmiszerüzletben vásárolnunk. A magyar áraktól sokszor nem túlságosan eltérő, a tengeri herkentyűk pedig jóval olcsóbbak.

Ha nem a legelőkelőbb éttermeket választjuk, azok is teljenes korrekt áron mozognak.

Ha a Kanári-szigetekre megyünk pár tradicionális ételt mindenképp érdemes kipróbálnunk.

Mojo – két tradicionális szósz, egy zöld, egy piros. Szupermarketben is kapni, de az igazit étteremben próbálhatjuk ki.

Papas Arrugadas – Sós vízben megfőzött, a szigeteken termesztett krumpli. Nem egy átlagos héjában főtt krumpli ez, nagyon ízletes.

Kecskesajt, bor, bárányhús és sok sok megfizethető halászott finomság az óceánból.

A cicar a Kanári-szigetek legkedveltebb autókölcsönzője.

És nem véletlenül. Gyorsan és egyszerüen juthatunk autónkhoz, jó áron. Az autó átvételekor kell helyben fizetnünk akár kártyával, akár kp-val. Az autó leadása is szuper egyszerű. Nem tesznek a kártyára foglalást, csupán a benzint kell utólag kifizetni ha nem teli tankkal vinnénk vissza.

Tenerifén a Titsa buszokkal bárhova eljuthatunk. Szuper turistabarát, bárhol felvesz és kirak, a megvásárolt kártyánkkal pedig km alapon utazhatunk.

Gran Canarian a Guagas és a Global a két nagy busztársaság.

Lanzarote és Fuerteventura ritkábban lakott, egyelőre kevesebb turista jön ide (bár egyre több) így a buszok se járnak olyan sűrűn. Ezeken a szigeteken mindenképp javasolt az autóbérlés ha felfedeznénk a szigeteket.

Airbnbn, booking.com a szigeteken is működik. A booking.com-on az airbnb-hez hasolnó szállások is vannak, sokszor olcsóbban.

Lakókocsit, átalakított kisbuszokat is lehet bérelni. Bár ezek sajnos többe kerülnek mintha fix szálláson laknánk.

És persze rengeteg hotel várja a sok ezer turistát, sokak bungalókkal is rendelkeznek, akár saját medencével is.

Ha merészebbek lennénk akár a vadkempingezéssel is megpróbálkozhatunk, sok helyen megengedett.

Szuper ferry, azaz komp, hálózat van a szigetek között.  Tenerife Gran Canariához van közelebb, Fuerteventura pedig Lanzarote mellet van. Olcsóbb és gyorsabb is az egymás mellet levő szigetek között utazni.

Mivel igen gyakori a szigetek közötti utazás, az autóbérlők is engedélyezik azt. Néhány társaság esetleg nem nyújt biztosítást ha egy másik szigeten történne valami.

Egész évben átlagosan 20 fok körüli a hőmérséklet. Decembertől februárig van a leghidegebb (18-20 fok).

Télen este jól jöhet a fűtés, így ha fázósabbak vagyunk győzödjünk meg róla hogy a szálláshelyünkünkön van legalább egy kis elektromos hősugárzó. (Általában nincs erre szükség.)

Az óceán vize szeptemberben a legmelegebb (22-25 fok). Van aki télen is belemerészkedik, de hosszú pancsolással ne tervezzünk.

Általában nyári- tavaszi ruhákkal jól elleszünk. Ha túrákat is tervezünk ajánlott a túraszandál, egyes helyeken zárt túracipő javasolt.

A szigeteken elég nagy tud lenni a szél, főleg az óceánpartokon, magaslatokon. Mindenképp vigyünk hosszú nadrágot, széldzsekit.

Nem véletlen, hogy a  Fuerteventura lefordítva erős szeleket jelent. Tenerifén pedig télen-nyáron havas a Teide csúcsa.

Főként azért a melegre készüljünk. Naptejet, napszevüget, nyári fejfedőt ne felejtsünk el vinni.

A Kanári-szigetek Spanyolországhoz tartoznak, így a fő nyelv a spanyol. Angolul a legtöbb helyi nem beszél. Főként Tenerifén és Gran-Canarián rengeteg turista van így  angolul és németül is lesz kihez szólnunk.

1 órával vagyunk előrébb, mint a Kanári szigetek.

Melyik szigetet vállasszuk?

Ha már elhatároztuk magunk, hogy a Kanári-szigetekre utazunk még egy nagy kérdést el kell döntenünk. Melyik szigetre utazzunk?

Nincs legjobb sziget, mindegyiknek megvan a maga érdekessége.

Az általánosságában elmondható, hogy Tenerife és Gran Canaria sűrűbben lakott, jobban beépített, turistásabb. Természeti értékekben azért ezeken a szigeteken sincs hiány. A hatalmas Teide, homokdűnék, szerpentines utak mesebeli tájakon. Sok cuki város is van, pálmafák, fekete homokos strandok.

Fuerteventura és Lanzarote pedig nemcsak hogy ritkábban lakott, de növényzete is alig van. Ide érkezve mintha a marsra utaztunk volna. Mégis minden pár kilóméter után teljesen megváltozik a táj, rendkívül érdekes hogyan lehet a kőtenger is ennyire változatos. Itt utazgatva saját szemünkkel láthatjuk hogyan alakul ki a vulkáni tevékenységek nyomán a szárazföld és azon az élet.

Mi először Tenerifét és Gran Canariát vettük be és annyira imádtuk, hogy mefogadtuk a többi szigetre is el fogunk látogatni. Nemrég jöttünk vissza LanzaroteFuerteventura utunkról, és annyira imádtuk, hogy megfogadtuk, legközelebb  La Gomera, La Palma és El Hierro kissebb szigetei jönnek.

Add Your Heading Text Here

Tetszett ez a cikk? Oszd meg másokkal is!